ENKEL BEN / RUMPÖVNING

171123_lapared0260.jpg?resize=640%2C427

Vilken dag som helst kommer mina favoritövningar på gymmet för att ha en hel och glad kropp. Idag bjuder jag på min favorit ben och rumpövning. Går att göra på gymmet eller bara stanna till vid närmaste parkbänk, mur eller varför inte i vardagsrummet.

Ställ dig framför bänken och hitta balansen på ett ben. Försök ha parallella höfter.

171123_lapared0267.jpg?resize=640%2C427

Ta ett stort kliv fram i ett utfall. Knäet kan snudda i backen – eller inte – vilket du tycker känns bäst.

171123_lapared0269.jpg?resize=640%2C427

Kliv tillbaka UTAN att sätta ner foten som varit fram, håll den i luften och sätt dig ner, men vänd precis när du känner att rumpan vill toucha bänken. (Ju högre bänk desto lättare)

171123_lapared0260.jpg?resize=640%2C427

Kom tillbaka upp och gör samma övning fem gånger till. Det brukar ta några gånger innan du hittar balansen men sedan är rumpan igång och brukar fungera ännu lite bättre under träningspasset/löprundan.

signature.png?w=640

The post ENKEL BEN / RUMPÖVNING appeared first on Lanttolife.se.

Öpnna i nytt fönster